نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آشنایی زدایی جستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
  • آیکونولوژی تحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگاره‌های شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]

ا

  • ائیچیرو اودا بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • اتابکان ایلدگز بررسی نگاره‌های ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعه‌شناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
  • ادی ادمز لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
  • اژدها تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
  • اساطیر ایران نمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدن‌های باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
  • اساطیر مصر نمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدن‌های باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
  • اسطورة پنهان اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
  • اسطوره تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
  • اسطوره‌سنجی اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
  • اسطوره‌عکس عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • اسطوره‌کاوی اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
  • اسکمپر دگردیسی بصری خلاق در کتاب‌های تصویری کودک: بر اساس مدل ایده‌یابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
  • اصول ادراک دیداری گشتالت واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
  • افراد کم توان و توان یاب طراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاب‌اسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
  • افق هرمنوتیکی فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
  • اقتباس عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • الفت و بیگانگی در فرایند فهم فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
  • الگوی تصویری عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • امیرالامرا نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
  • ایدئولوژی نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]

ب

  • باخرزی تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • بازتولید تکنیکی تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
  • بازنمایی واقعیت کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
  • بافته تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • بالاپوش مردانه تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • برج مدوّر مراغه تطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
  • برنامه‌تقویم‌فارسی مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
  • بسته‌بندی طراحی فرهنگ‌محور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بسته‌بندی‌ صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
  • بسط‌یافتگی بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • بناهای آرامگاهی تطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
  • بیش‌متنیت خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
  • بیش‌متنیت مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
  • بینامتنیت خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]

پ

  • پارچه قاجار تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • پدیدارشناسی دینی تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
  • پراگنانس واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
  • پهلوی اوّل تاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دوره‌ی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]

ت

  • تاریخ عکاسی ایران تاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دوره‌ی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
  • تبارشناسی هنر نمایش تبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی ‌نگاره‌های مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
  • تجربة زیباشناختی لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
  • تداوم واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
  • تذهیب و تزئین طرح و تزئینات رنگی در نشان‌های قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
  • ترامتنیت جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • ترامتنیت خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
  • تربت جام طرح و تزئینات رنگی در نشان‌های قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
  • ترکیب‌بندی و ساختار بررسی ساختار و ترکیب‌بندی نقش ماهی در سفال و کاشی‌های سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
  • تزئینات معماری تطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
  • تصویرسازی بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • تصویرسازی خلاق دگردیسی بصری خلاق در کتاب‌های تصویری کودک: بر اساس مدل ایده‌یابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
  • تصویر کابوس کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
  • تفکر طراحی طراحی فرهنگ‌محور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بسته‌بندی‌ صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
  • تقابل جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • تمدن‌های باستانی نمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدن‌های باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]

ج

  • جبه تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • جروم استالنیتز لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]

چ

  • چارلز سندرس پیرس تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی داوری نهایی (رستاخیز) کلیسای وانک با تکیه بر آرا پیرس [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 69-80]

ح

  • حرکات موزون آیینی ـ نمایشی تبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی ‌نگاره‌های مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]

خ

  • خسرو و شیرین جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • خمسه تهماسبی جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • خمسه طهماسبی شناسایی و تحلیل وضعیت‌های نمایشی موجود در نگاره‌های لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]

د

  • دان مک‌کالین لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
  • داوری نهایی تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی داوری نهایی (رستاخیز) کلیسای وانک با تکیه بر آرا پیرس [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 69-80]
  • دگردیسی دگردیسی بصری خلاق در کتاب‌های تصویری کودک: بر اساس مدل ایده‌یابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
  • دگردیسی کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
  • دوره سلجوقی تطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
  • دوره قاجار تحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگاره‌های شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
  • دید بی‌رنگ بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • دیو نگاری چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]

ر

  • رشت تاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دوره‌ی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
  • رقص با سماچه تبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی ‌نگاره‌های مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
  • رمزگان بلاغی مطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکس‌های سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
  • رنگ بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • رنگ‌شناسی عرفانی تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • روش‌شناسی نقد اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
  • رویکرد انتقادی جستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]

ز

  • زشتی چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
  • زیبایی چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
  • زیورآلات تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]

ژ

  • ژرار ژنت خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
  • ژرار ژنت مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
  • ژرژ پولتی شناسایی و تحلیل وضعیت‌های نمایشی موجود در نگاره‌های لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
  • ژیلبر دوران اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]

س

  • ساختار بصری نشان‌ها طرح و تزئینات رنگی در نشان‌های قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
  • سپهر نشانه‌ای سپهر نشانه‌ای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
  • سرداری تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • سرنوشت مشترک واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
  • سفال بررسی ساختار و ترکیب‌بندی نقش ماهی در سفال و کاشی‌های سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
  • سفر قهرمان بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • سلجوقیان بررسی نگاره‌های ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعه‌شناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
  • سنت تاریخی فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
  • سه گنبد ارومیه تطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]

ش

  • شاه نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
  • شاهنامه تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
  • شاهنامه داوری تحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگاره‌های شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
  • شعر جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • شکل و زمینه واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]

ص

  • صدراعظم نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
  • صنایع‌دستی طراحی فرهنگ‌محور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بسته‌بندی‌ صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
  • صورالکواکب مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]

ط

  • طراحی تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
  • طراحی چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
  • طراحی‌رابط‌کاربری مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
  • طراحی صنعتی کارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
  • طراحی فرهنگ‌محور طراحی فرهنگ‌محور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بسته‌بندی‌ صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
  • طراحی‌گرافیک مطالعه‌بیش‌متنی میراث هنر اسلامی در بومی‌سازی طراحی‌ گرافیک - رابط‌کاربری؛ نمونه موردی: پیش‌متن نسخه‌ صور‌الکواکب در بیش‌متن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
  • طراحی محصول کارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]

ع

  • عاطفة زیباشناختی لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
  • عکاسی بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • عکاسی فیلم مطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکس‌های سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
  • عکاسی منظره‌شهری تاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دوره‌ی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
  • عکس نمادین عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • عکس‌های اولیه دوران قاجار فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
  • عکس یادگاری تاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دوره‌ی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
  • عَلَم تحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگاره‌های شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
  • عناصر تصویری و بصری چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
  • عناصر غیر دایجتیک مطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکس‌های سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
  • عنصر غریب‌وش فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]

ف

  • فرآیند طراحی طراحی فرهنگ‌محور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بسته‌بندی‌ صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
  • فرآیندهای طراحی صنعتی کارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
  • فراهان تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
  • فرایند خلق عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • فرکلاف نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
  • فرم بررسی ساختار و ترکیب‌بندی نقش ماهی در سفال و کاشی‌های سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
  • فرهنگ و هنر ایران قدیم تبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی ‌نگاره‌های مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
  • فریدون تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
  • فصوص‌الآداب تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • فلسفة هنر تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]

ق

  • قالی تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
  • قبا تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • قدرت نگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
  • قرآن‌ها طرح و تزئینات رنگی در نشان‌های قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]

ک

  • کاربرد عکس عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • کارکرد کنشی (عملی) کارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
  • کتاب‌های تصویری دگردیسی بصری خلاق در کتاب‌های تصویری کودک: بر اساس مدل ایده‌یابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
  • کتیبه‌ی بقعه دوازده‌امام یزد واکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونه‌ی موردی کتیبه‌ی گریوار بقعه دوازده‌امام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
  • کلیجه تأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگی‌های کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
  • کلیسای وانک تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی داوری نهایی (رستاخیز) کلیسای وانک با تکیه بر آرا پیرس [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 69-80]

گ

  • گروتسک کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]

ل

  • لذت زیباشناختی لذت زیباشناختی در عکس‌های دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
  • لیلی و مجنون شناسایی و تحلیل وضعیت‌های نمایشی موجود در نگاره‌های لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]

م

  • مانگا بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • مبلمان شهری طراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاب‌اسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
  • مجموعه شیخ احمد جامی طرح و تزئینات رنگی در نشان‌های قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
  • محسن راستانی مطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکس‌های سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
  • محمد سیاه‌قلم چگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاری‌های محمد سیاه‌قلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
  • محور خیابان انقلاب اسلامی طراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاب‌اسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
  • مری الن مارک مطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکس‌های سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
  • مکتب فرانکفورت تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
  • مناسب سازی طراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاب‌اسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
  • موذیگری نمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدن‌های باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
  • میرچا الیاده تحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]

ن

  • نشانه‌شناسی کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
  • نشانه‌شناسی تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی داوری نهایی (رستاخیز) کلیسای وانک با تکیه بر آرا پیرس [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 69-80]
  • نشانه‌شناسی فرهنگی سپهر نشانه‌ای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
  • نصرالله افجه‌ای خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
  • نظریه جوزف کمپبل بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • نظریه قدرت فوکو نقش برجسته‌های هخامنشی به‌مثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
  • نقاشی‌خط خوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجه‌ای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
  • نقاشی معاصر ایران کابوس‌نمایی یک واقعیت یا واقع‌نمایی یک کابوس؛ بررسی نشانه‌شناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
  • نقاشی معاصر ایران جستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
  • نقد عکس عوامل تبیین مفهوم اسطوره‌عکس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 75-84]
  • نقد هنر و ادبیات اسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روش‌شناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
  • نقش‌برجسته‌های هخامنشی نقش برجسته‌های هخامنشی به‌مثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
  • نقش ماهی بررسی ساختار و ترکیب‌بندی نقش ماهی در سفال و کاشی‌های سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
  • نگارگری جایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریه‌ی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
  • نگارگری سپهر نشانه‌ای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
  • نگارگری ایرانی شناسایی و تحلیل وضعیت‌های نمایشی موجود در نگاره‌های لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
  • نگاره پیش از تاریخ ایران تبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی ‌نگاره‌های مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
  • نگاه ایرانی بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • نگاه ایرانی در عکاسی بازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گستره‌ی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • نماد تحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگاره‌های شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
  • نماد عقرب نمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدن‌های باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
  • نوآوری تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]

و

  • والتر بنیامین تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
  • وان پیس بازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
  • ورقه و گلشاه بررسی نگاره‌های ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعه‌شناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
  • وضعیت‌های نمایشی شناسایی و تحلیل وضعیت‌های نمایشی موجود در نگاره‌های لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]

ه

  • هاله تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
  • هتروتوپیا نقش برجسته‌های هخامنشی به‌مثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
  • هرمنوتیک قصدگرا بررسی نگاره‌های ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعه‌شناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
  • هستی‌شناسی هنر تحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
  • هفت‌تنان تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • هنر اجتماعی جستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
  • هنر اگزوتیک فهمِ عناصر غریب‌وش در متن اثر هنری؛ نمونه‌ موردی: عنصر «صندلی» در عکس‌های درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
  • هنر به مثابه نقد جستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
  • هنر پهلوی اول سپهر نشانه‌ای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
  • هنر زندیه تحلیل عرفانی رنگ در بافته‌های پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوص‌الآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
  • هویت تحلیل ساختاری و روش‌های نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرح‌ها و نقش‌های قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]

ی

  • یوری لوتمان سپهر نشانه‌ای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]