اژدهاتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
اساطیر ایراننمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدنهای باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
اساطیر مصرنمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدنهای باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
اسطورة پنهاناسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
اسطورهتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
اسطورهسنجیاسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
اسطورهکاویاسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
اسکمپردگردیسی بصری خلاق در کتابهای تصویری کودک: بر اساس مدل ایدهیابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
اصول ادراک دیداری گشتالتواکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونهی موردی کتیبهی گریوار بقعه دوازدهامام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
افراد کم توان و توان یابطراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاباسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
افق هرمنوتیکیفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
الفت و بیگانگی در فرایند فهمفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
امیرالامرانگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
ایدئولوژینگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
ب
باخرزیتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
بازتولید تکنیکیتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
بازنمایی واقعیتکابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
بافتهتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
بالاپوش مردانهتأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگیهای کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
برج مدوّر مراغهتطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
برنامهتقویمفارسیمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
بستهبندیطراحی فرهنگمحور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بستهبندی صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
بسطیافتگیبازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گسترهی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
بناهای آرامگاهیتطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
بیشمتنیتخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
بیشمتنیتمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
بینامتنیتخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
پ
پارچه قاجارتأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگیهای کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
پدیدارشناسی دینیتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
پراگنانسواکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونهی موردی کتیبهی گریوار بقعه دوازدهامام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
پهلوی اوّلتاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دورهی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
ت
تاریخ عکاسی ایرانتاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دورهی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
تبارشناسی هنر نمایشتبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی نگارههای مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
تجربة زیباشناختیلذت زیباشناختی در عکسهای دردناک جنگی: تحلیلی براساس نظریۀ عاطفۀ زیباشناختی جروم استالنیتز [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 95-103]
تداومواکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونهی موردی کتیبهی گریوار بقعه دوازدهامام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
تذهیب و تزئینطرح و تزئینات رنگی در نشانهای قرآنهای موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
ترامتنیتجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
ترامتنیتخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
تربت جامطرح و تزئینات رنگی در نشانهای قرآنهای موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
ترکیببندی و ساختاربررسی ساختار و ترکیببندی نقش ماهی در سفال و کاشیهای سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
تزئینات معماریتطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
تصویرسازیبازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
تصویرسازی خلاقدگردیسی بصری خلاق در کتابهای تصویری کودک: بر اساس مدل ایدهیابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
تصویر کابوسکابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
تفکر طراحیطراحی فرهنگمحور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بستهبندی صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
تقابلجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
تمدنهای باستانینمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدنهای باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
ج
جبهتأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگیهای کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
حرکات موزون آیینی ـ نمایشیتبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی نگارههای مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
خ
خسرو و شیرینجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
خمسه تهماسبیجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
خمسه طهماسبیشناسایی و تحلیل وضعیتهای نمایشی موجود در نگارههای لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
دگردیسیدگردیسی بصری خلاق در کتابهای تصویری کودک: بر اساس مدل ایدهیابی اسکمپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 61-75]
دگردیسیکابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
دوره سلجوقیتطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
دوره قاجارتحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگارههای شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
دید بیرنگبازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گسترهی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
دیو نگاریچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
ر
رشتتاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دورهی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
رقص با سماچهتبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی نگارههای مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
رمزگان بلاغیمطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکسهای سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
رنگبازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گسترهی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
رنگشناسی عرفانیتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
روششناسی نقداسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
رویکرد انتقادیجستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
ز
زشتیچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
زیباییچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
زیورآلاتتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
ژ
ژرار ژنتخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
ژرار ژنتمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
ژرژ پولتیشناسایی و تحلیل وضعیتهای نمایشی موجود در نگارههای لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
ژیلبر دوراناسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
س
ساختار بصری نشانهاطرح و تزئینات رنگی در نشانهای قرآنهای موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
سپهر نشانهایسپهر نشانهای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
سرداریتأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگیهای کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
سرنوشت مشترکواکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونهی موردی کتیبهی گریوار بقعه دوازدهامام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
سفالبررسی ساختار و ترکیببندی نقش ماهی در سفال و کاشیهای سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
سفر قهرمانبازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
سلجوقیانبررسی نگارههای ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعهشناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
سنت تاریخیفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
سه گنبد ارومیهتطبیق تزئینات سردرِ برج های مدوّر مراغه و سه گنبد ارومیه [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 39-49]
ش
شاهنگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
شاهنامهتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
شاهنامه داوریتحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگارههای شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
شعرجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
شکل و زمینهواکاوی اصول ادراک دیداری در کوفی تزیینی با تأکید بر اصل شکل و زمینه، تداوم و سرنوشت مشترک؛ نمونهی موردی کتیبهی گریوار بقعه دوازدهامام [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 51-61]
ص
صدراعظمنگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
صنایعدستیطراحی فرهنگمحور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بستهبندی صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
صورالکواکبمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
ط
طراحیتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
طراحیچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
طراحیرابطکاربریمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
طراحی صنعتیکارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
طراحی فرهنگمحورطراحی فرهنگمحور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بستهبندی صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
طراحیگرافیکمطالعهبیشمتنی میراث هنر اسلامی در بومیسازی طراحی گرافیک - رابطکاربری؛ نمونه موردی: پیشمتن نسخه صورالکواکب در بیشمتن طراحی تقویم ایرانی [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 53-66]
طراحی محصولکارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
عکسهای اولیه دوران قاجارفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
عکس یادگاریتاریخ تحلیلی عکاسی منظره شهری وابنیه شهر رشت در دورهی پهلوی اوّل [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 77-84]
عَلَمتحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگارههای شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
عناصر تصویری و بصریچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
عناصر غیر دایجتیکمطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکسهای سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
عنصر غریبوشفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
ف
فرآیند طراحیطراحی فرهنگمحور با نظریه بازنمایی استوارت هال؛ نمونه موردی هویت بخشی بستهبندی صنایع دستی ایران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 81-89]
فرآیندهای طراحی صنعتیکارکرد کنشی (عملی) محصولات در فرآیندهای طراحی صنعتی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 103-113]
فراهانتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
فرکلافنگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
فرمبررسی ساختار و ترکیببندی نقش ماهی در سفال و کاشیهای سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
فرهنگ و هنر ایران قدیمتبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی نگارههای مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
فریدونتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
فصوصالآدابتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
فلسفة هنرتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
ق
قالیتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
قباتأثیر تغییر فرم بالاپوش مردانة عصر قاجار بر ویژگیهای کیفی منسوجات کاربردی (از منظر طرح، نقش، رنگ و جنسیت) [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 77-87]
قدرتنگارۀ ناصرالدین شاه و رجال، گفتمانی از جدالی پنهان در ساختار دربار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 17-28]
قرآنهاطرح و تزئینات رنگی در نشانهای قرآنهای موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
گروتسککابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
لیلی و مجنونشناسایی و تحلیل وضعیتهای نمایشی موجود در نگارههای لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
م
مانگابازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
مبلمان شهریطراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاباسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
مجموعه شیخ احمد جامیطرح و تزئینات رنگی در نشانهای قرآنهای موزه شیخ احمد جامی سده 8 تا 13 ه.ق [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 15-28]
محسن راستانیمطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکسهای سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
محمد سیاهقلمچگونگی کاربست عناصر تصویری، بصری و طراحی در دیونگاریهای محمد سیاهقلم [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 59-68]
محور خیابان انقلاب اسلامیطراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاباسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
مری الن مارکمطالعه تطبیقی عناصر غیر دایجتیک در عکسهای سینمایی محسن راستانی و مری الن مارک با رویکرد تحلیل رمزگان بلاغی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 85-94]
مکتب فرانکفورتتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
مناسب سازیطراحی مبلمان شهری محور خیابان انقلاباسلامی به منظور مناسب سازی برای افراد کم توان و توانیاب (حدفاصل سازمان بهزیستی شهرستان تهران و میدان فردوسی) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 85-96]
موذیگرینمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدنهای باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
میرچا الیادهتحلیل سیرت فریدون و تجلی آن در نگاره «فریدون برای آزمودن خصایل پسران به هیأت اژدها در می آید» با تکیه بر رویکرد پدیدارشناسانه- میرچا الیاده [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 39-47]
ن
نشانهشناسیکابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
نشانهشناسیتحلیل نشانهشناختی نقاشی داوری نهایی (رستاخیز) کلیسای وانک با تکیه بر آرا پیرس [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 69-80]
نشانهشناسی فرهنگیسپهر نشانهای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
نصرالله افجهایخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
نظریه جوزف کمپبلبازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
نظریه قدرت فوکونقش برجستههای هخامنشی بهمثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
نقاشیخطخوانشی نو از تابلوی شمس اثر استاد نصرالله افجهای با رویکرد ژرار ژنت [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 29-41]
نقاشی معاصر ایرانکابوسنمایی یک واقعیت یا واقعنمایی یک کابوس؛ بررسی نشانهشناختی عناصر گروتسک در پیکره انسان؛ مورد پژوهش: آثار نقاشی مهرنوش بادپر [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 17-28]
نقاشی معاصر ایرانجستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
نقد هنر و ادبیاتاسطورۀ پنهان در نقد هنر و ادبیات با روششناسی ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 29-38]
نقشبرجستههای هخامنشینقش برجستههای هخامنشی بهمثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
نقش ماهیبررسی ساختار و ترکیببندی نقش ماهی در سفال و کاشیهای سده ششم تا چهاردهم هجری قمری در ایران [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 5-15]
نگارگریجایگاه تقابل در شعر و نگاره های عاشقانه ی خمسه ی تهماسبی با تکیه بر نظریهی ترامتنیت ژرار ژنت؛ مطالعه ی موردی نگاره ی شیرین در چشمه سار [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]
نگارگریسپهر نشانهای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
نگارگری ایرانیشناسایی و تحلیل وضعیتهای نمایشی موجود در نگارههای لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
نگاره پیش از تاریخ ایرانتبارشناسی هنر نمایش در ایران (با اتکاء به خوانش تأویلی نگارههای مصور پیش از تاریخ) [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 5-16]
نگاه ایرانیبازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گسترهی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
نگاه ایرانی در عکاسیبازشناسی و بازآفرینیِ مقامِ ایرانیِ رنگ در گسترهی عکاسی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
نمادتحلیل نقش دست در بیرق و علم در نگارههای شاهنامه داوری با رویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 89-98]
نماد عقربنمادشناسی تطبیقی نقش و مفهوم عقرب در تمدنهای باستانی ایران و مصر: جانور موذی یا الوهی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 5-15]
نوآوریتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
و
والتر بنیامینتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
وان پیسبازتاب الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل در تصویرسازی مانگا وان پیس [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 63-74]
ورقه و گلشاهبررسی نگارههای ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعهشناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
وضعیتهای نمایشیشناسایی و تحلیل وضعیتهای نمایشی موجود در نگارههای لیلی و مجنون از خمسه طهماسبی (براساس سی و شش وضعیت نمایشی مطرح در آرای ژرژ پولتی) [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 49-58]
ه
هالهتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
هتروتوپیانقش برجستههای هخامنشی بهمثابه «هتروتوپیا» با رویکردِ مفهومِ گفتمان قدرت فوکو [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
هرمنوتیک قصدگرابررسی نگارههای ورقه و گلشاه: یک تحلیل جامعهشناختی و تاریخی [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 17-26]
هستیشناسی هنرتحلیل انتقادی نظریۀ والتر بنیامین در باب زوال هالۀ هنر تجسمی در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 5-13]
هفتتنانتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
هنر اجتماعیجستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
هنر اگزوتیکفهمِ عناصر غریبوش در متن اثر هنری؛ نمونه موردی: عنصر «صندلی» در عکسهای درباریِ قاجار [دوره 6، شماره 3، 1402، صفحه 91-101]
هنر به مثابه نقدجستاری در صورت و محتوای نقاشی اجتماعی-انتقادی دهه 90 ایران [دوره 6، شماره 4، 1402، صفحه 27-37]
هنر پهلوی اولسپهر نشانهای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
هنر زندیهتحلیل عرفانی رنگ در بافتههای پنج نگارة تکیه هفت تنان متکی بر آرای ابوالمفاخر یحیی باخرزی در رساله فصوصالآداب [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 97-110]
هویتتحلیل ساختاری و روشهای نوآورانه در طراحی زیورآلات با استفاده از طرحها و نقشهای قالی فراهان [دوره 6، شماره 2، 1402، صفحه 29-40]
ی
یوری لوتمانسپهر نشانهای نگارگری ایرانی در دوران پهلوی اول براساس نظریه یوری لوتمان [دوره 6، شماره 1، 1402، صفحه 67-76]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد